Agroland, rezultate financiare pozitive


Agroland, grupul antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, raportează, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 315,7 milioane de lei, o creștere de 7% față de anul precedent. În 2024, profitul operațional al companiei s-a ridicat la 17 milioane de lei, un avans de 53% comparativ cu 2023, în timp ce rezultatul net a ajuns la 7,7 milioane de lei, o majorare cu 63%, se arată într-un comunicat remis publicității.

În 2024, Agroland Business System, companie listată la Bursa de Valori București sub simbolul AAB,  a înregistrat, la nivel consolidat, o cifră de afaceri de 306,5 milioane de lei, o majorare cu 6% față de anul anterior. Vânzarea de furaje și concentrate a continuat să aibă cea mai mare pondere în cifra de afaceri, generând venituri de 100 de milioane de lei, un avans de 15% comparativ cu 2023, ca urmare a diversificării gamei de produse oferite prin fabricile de la Caransebeș și Ișalnița, precum și a creșterii categoriei pui de o zi. Vânzările de pui de o zi au înregistrat o creștere de 11%, până la 58,9 milioane de lei, continuând evoluția pozitivă.

Divizia de inputuri agricole, reprezentând performanța Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 49 de milioane de lei, în scădere cu 22% față de 2023. Această diminuare a fost determinată de reorientarea activității de trading cu cereale către fabricile din Grup, sume care sunt eliminate la consolidare. Vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut în 2024 cu 28%, ajungând la 39,9 milioane de lei, iar produsele pet food au generat venituri de 26,7 milioane de lei, o majorare cu 3%.

Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System a afirmat că: „Am încheiat un an 2024 important pentru compania noastră, în care ne-am continuat planul de dezvoltare și am inițiat o serie de investiții care urmează să fie finalizate în 2025. Rezultatele pe care le-am înregistrat au fost pozitive, reflectate în creșterea veniturilor din exploatare și a profitului operațional și net, ceea ce demonstrează reziliența companiei și capacitatea sa de a traversa cu succes un mediu economic complex. De asemenea, în 2024 am ajustat strategia de vânzări a grupului, prin care am îmbunătățit marjele de profit practicate, inclusiv datorită creșterii ponderii vânzărilor produselor obținute în facilitățile noastre de producție. Un exemplu al acestei abordări este segmentul ouălor de consum, unde vedem oportunități importante de creștere. Această tendință este susținută de creșterea cu 7% a prețului ouălor în UE la începutul anului 2025 față de 2024, precum și de accentuarea deficitului de ouă la nivel european, importurile UE crescând cu 27% în primele 10 luni din 2024 comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. În acest scop, urmează să operaționalizăm două investiții la platforma avicolă de la Mihăilești, una care vizează creșterea capacității de producție a ouălor de consum și alta pentru creșterea capacității de ambalare a acestora, susținând astfel extinderea producției.”.

Agroland Business System, companie prezentă la BVB cu simbolul AAB, derulează în prezent o serie de investiții care vizează creșterea capacității de producție și vânzare, dar și diversificarea activității. În cadrul platformei avicole de la Mihăilești, compania va finaliza o investiție semnificativă în renovarea și dotarea cu echipamente a șase hale de producție, care vor avea o capacitate de 116.000 de găini ouătoare. De asemenea, Agroland va operaționaliza și o stație de sortare și ambalare a ouălor, care va avea o capacitate de 120.000 de ouă pe oră, de trei ori mai mare decât cea actuală.

În segmentul de furaje, compania a demarat lucrările de extindere a fabricii de la Ișalnița, care va permite creșterea capacității anuale de producție cu 10.000 de tone, precum și pe cea de depozitare. În plus, Agroland Agribusiness va operaționaliza în prima jumătate a anului o stație de condiționare a semințelor și cerealelor în județul Mehedinți, diversificând activitatea companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *