Purcari Wineries PCL și-a anunțat ieri rezultatele financiare pentru primul trimestru 2024. Veniturile Grupului au crescut cu 11% în T1 ‘24, ajungând la 81,6 milioane RON.
EBITDA a crescut la 23,1 milioane RON în T1’24, cu o marjă de 28%.
„Am avut un început de an bun și suntem bucuroși să vedem cererea în creștere pentru mărcile noastre, reflectată în câștiguri consistente ale cotei de piață în regiunile noastre cheie. Pe măsură ce presiunile inflaționiste se atenuează și efectele recoltei bogate din 2023 încep să se resimtă, observăm, de asemenea, mai mult spațiu pentru îmbunătățirea marjelor.” a declarat Victor Bostan, CEO Purcari Wineries.
Aspecte comerciale cheie pentru T1 2024:
- România: +13% în T1 ‘24 față de anul precedent. Un început de an puternic considerând o perioadă de Paște mai târzie. Purcari și Crama Ceptura au performat cel mai bine. Domeniile Cuza își dublează vânzările, deși de la o bază mai mică.
- Moldova: Creștere accelerată pentru al doilea trimestru consecutiv, +7% în T1 ‘24, față de anul trecut. Recuperare puternică pentru Bardar cu +22% în T1 ’24 an la an, după un 2023 slab. Rețelele de comerț modern au avut o performanță puternică, în timp ce canalul duty-free e afectat de anularea regimului fiscal preferențial; concurență puternică în segmentul comerțului tradițional. Prioritizarea marjei față de volum cu Bostavan și Bardar.
- Polonia: Presiunile de preț în segmentul vinurilor de masă continuă, cu Bostavan -8% în T1’24 față de anul precedent. Purcari își continuă creșterea puternică cu +21% în T1 ‘24 an la an, deși de la o bază mai mică. Prioritizarea marjelor față de volum cu Bostavan.
- Cehia și Slovacia: Creștere accelerată pentru al doilea trimestru consecutiv, +37% în T1 ’24 față de anul precedent, Bostavan fiind liderul creșterii. Prioritizarea marjelor față de volum cu Bostavan.
- Bulgaria: +88% în T1 ‘24 an la an. Dezvoltarea continuă a pieței, extinderea echipei comerciale și a colaborării cu partenerii locali. Concentrare pe produsele și canalele cu profitabilitate înaltă. Listare accelerată a brandului Purcari în locațiile HoReCa de top din întreaga țară.
- Asia: +29% în T1 ‘24 față de anul trecut, atribuibil investițiilor din 2023 în dezvoltarea notorietății brandului și a prezenței locale. Mediul macroeconomic dificil persistă, piața vinului în China fiind în general slabă. Scădere de două cifre a importurilor de vin în China în 2023 față de anul trecut.
Actualizare privind Ecosmart
Grupul anticipează discontinuitatea activității Ecosmart Union SA, companie de management al deșeurilor în care Grupul deține o cotă de 65,75%. Aceasta vine ca urmare a schimbărilor legislative referitoare la Sistemul de Garanție Returnare („SGR”), care afectează cererea de reciclare pentru ambalajele de sticlă, precum și a efectelor litigiului cu Administrația Fondului pentru Mediu, conform celor comunicate prin Raportul Curent din 18 aprilie 2024. Ecosmart a reprezentat aproximativ 8% din cifra de afaceri și 4% din EBITDA și Venitul net al Grupului în 2023.
Ghidaj actualizat pentru 2024:
Ca urmarea a anticipării încetării activității segmentului Ecosmart, Grupul actualizează ghidajul anual conform celor prezentate mai jos. Nu sunt prevăzute modificări pentru activitatea de bază VIN, cifrele fiind ajustate doar pentru a reflecta impactul anticipat al încetării afacerii Ecosmart începând cu T2’24.
- Creștere Venituri: +12-15% (în scădere de la +16-20%, reflectând ajustarea Ecosmart)
- Creșterea Venituri segmentul VIN: +20-24% (menținut)
- Marja EBITDA: 26% – 28% (menținut)
- Marja Profitului Net: 14% – 16% (menținut).
Puteți citi raportul complet aici.
- Holde Agri – Bugetul de Venituri și Cheltuieli propus de companie pentru anul 2025 - 14/04/2025
- Grupul Agroland vizează în 2025 vânzări nete consolidate de 363,4 milioane de lei și un profit operațional de 19,4 milioane de lei - 28/03/2025
- NAGA Group – tranzacționarea cu comision zero la BVB - 13/03/2025