Desi a avut rezultate mai bune decat cele estimate pentru primul trimestru, acțiunile Shopify s-au depreciat cu 18% miercuri, reducând cu aproape 20 de miliarde de dolari valoarea companiei, după ce estimările privind veniturile și profitul pentru trimestrul curent au speriat investitorii.
Iată cum a performat compania pentru primul trimestru, în comparație cu așteptările:
- Câștig pe acțiune: 20 de cenți ajustați față de 17 cenți așteptați
- Venituri: 1,86 miliarde USD față de 1,85 miliarde USD estimate
Rezultatele mai bune decât cele așteptate din primul trimestru au fost umbrite de perspectivele Shopify pentru trimestrul curent. Compania canadiană de comerț electronic a declarat că așteptarile pentru veniturile din al doilea trimestru să aiba o creștere de 19,5%, ceea ce reprezintă o încetinire față de ultimele trimestre.
Într-o conferință telefonică cu analiștii, directorii Shopify au spus că cheltuielile consumatorilor din SUA rămân puternice, dar „am luat în considerare dificultățile legate de [valuta], ca efect al puterii dolarului american și o oarecare incetinire a cheltuielilor consumatorilor europeni în perspectivele noastre pentru T2”.
Marjele brute pentru al doilea trimestru sunt de așteptat să scadă cu aproximativ 50 de puncte de bază în comparație cu primul trimestru, ca urmare a vânzării activității de logistică a Shopify către expeditorul de marfă Flexport în luna mai trecută .
Reprezentantii Shopify au declarat că se așteaptă ca cheltuielile de exploatare să crească cu o singură cifră fața de trimestrul precedent.
Analiștii Baird au spus, într-o notă pentru clienți, că ghidul de cheltuieli de operare mai mari a întunecat „un raport al T1, altfel solid, deoarece compania se îndreaptă probabil către investiții în marketing și cercetare și dezvoltare (AI/GenAI).
Shopify, care creează instrumente pentru companii pentru a vinde produse online, și-a intensificat în ultimele trimestre funcțiile de inteligență artificială pentru companii, inclusiv „Shopify Magic”, care poate genera automat listări și edita imagini, printre altele. Rivali, inclusiv Amazon, Etsyși eBay au introdus și funcții AI pentru vânzători pe platformele lor.
Shopify a spus că volumul brut de mărfuri, sau volumul total de mărfuri vândute pe platformă, a crescut cu 23%, până la 60,9 miliarde de dolari. Acest lucru a depășit așteptările consensului de 59,5 miliarde de dolari, potrivit StreetAccount.
- Holde Agri – Bugetul de Venituri și Cheltuieli propus de companie pentru anul 2025 - 14/04/2025
- Grupul Agroland vizează în 2025 vânzări nete consolidate de 363,4 milioane de lei și un profit operațional de 19,4 milioane de lei - 28/03/2025
- NAGA Group – tranzacționarea cu comision zero la BVB - 13/03/2025