Ce rezultate financiare a publicat Purcari Wineries PLC pentru anul 2022. Cum au evoluat principalii indicatori, precum activele, datoriile, cifra de afaceri, cheltuielile si profitul.
Grupul Purcari este unul din cele mai mari grupuri vinicole din Europa de Est. Cuprinde patru vinarii, in Moldova si Romania: Vinaria Purcari, Vinaria Bostavan, Crama Ceptura si Vinaria Bardar. In total, Purcari Wineries gestioneaza circa 1060 hectare de vita de vie. Grupul este lider pe segmentul premium in Romania, detinand circa un sfert din piata. Este cel mai mare exportator de vin din Republica Moldova, cu o retea de exporturi care acopera peste 30 de tari.
Fondata in 1827, Vinaria Purcari este cea mai medaliata vinarie din Europa Centrala si de Vest la Decanter Londra in 2015-2016. Totodata, este printre cele mai bine clasate in Vivino, cel mai mare marketplace pentru producatorii de vin, o comunitate care are milioane de clienti.
Grupul Purcari este cel mai mare exportator de vin din Moldova, cu livrari in peste 40 de piete din Europa: (Polonia, Cehia, Slovacia, Ucraina, Norvegia, Marea Britanie, etc.), Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) si America (SUA si Canada).
Incepand cu luna februarie 2018, Purcari a fost listata la Bursa de Valori Bucuresti, prima Oferta Publica Initiala a unei companii din Moldova.
Rezultate financiare Purcari Wineries PLC – T4 2022
[pms-restrict]
Activele imobilizate sunt mai mari cu 30,85%, ca urmare a cresterii cu cate 40 milioane lei a imobilizarilor corporale si a stocurilor. Totodata, cresc creantele comerciale si alte creante cu 20 milioane lei.
Datoriile pe termen scurt cresc cu +15%, ca urmare a inregistrerii unor sume mai mari cu 15 milioane lei a imprumuturilor si datoriilor din contracte de leasing (portiunea pe termen scurt) si cu 9 milioane lei a datoriilor comerciale si a altor datorii.
Datoriile pe termen lung au crescut cu +60%, ca urmare a maririi cu 20 milioane lei a imprumuturilor si datoriilor din contracte de leasing (portiunea pe termen lung).
Veniturile au crescut cu 22%, in timp ce cheltuielile cu vanzarea au avansat cu 28%. Totodata, au crescut si cheltuielile de marketing si distributie cu +27% si cheltuielile generale si de administrare cu +10%.
Toate acestea au dus la un profit din exploatare similar cu cel din 2021. Totodata, cheltuielile financiare s-au majorat cu 4,5 milioane lei, iar veniturile financiare au scazut cu 5,5 milioane. Acestea, combinate cu un câștig dintr-o achiziție avantajoasă de 14,03 milioane lei, au generat un rezultat net mai mare cu +11,85%.
[embedyt]https://www.youtube.com/watch?v=qEAaOvAEeqM[/embedyt]
[/pms-restrict]