future-of-media-2016Advertiserii si publisherii au stat din nou fata in fata la Future of Media 2016. Cum s-ar spune, lupul si oile s-au privit fata in fata. Cei din urma au cautat pentru a “n”-a oara sa capete insight-uri despre ce ar trebui sa faca pentru ca advertiserii sa ii ia in consideratie atunci cand se imparte cascavalul. De cealalta parte, avertiserii au vrut – tot pentru a “n”-a oara – sa lase senzatia ca ei sunt miezul din dodoasca, acesti neinlocuibili, cei care poseda toata painea si cutitele rasarite vreodata pe plaiurile noastre mioritice.
Sigur, unii dintre ei chiar sunt, desi, in final, am constatat ca aspectul este irelevant. Costin Velicu si Alex Cotet de la Vice au fost realmente interesanti. Pitch-ul lor a avut dinamica, a fost insotit de mici momente de umor de foarte buna calitate si s-a centrat in jurul ideii enuntata fabulos de Gheorge Dinica in Filantropica: “Mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste pomana! Fii profesionist, ce dracu’!”

Perfect enuntat, iar paralela dintre cele doua tabere si personajele interpretate de Gheorghe Dinica si Mircea Diaconu in productia lui Caranfil a devenit evidenta.

Claudia Chirilescu de la Spoon ne-a aratat cum se face live streaming pe Facebook in mod profesionist. Colegul ei, care i-a “stream-uit” pitch-ul, a stat chiar in fata mea, asa ca am putut observa perfect diferenta dintre explicatiile doamnei si “complexitatea” realizarii. Un zoom pe vorbitor, o schimbare de cadru pe slide-urile de pe ecran si, din cand in cand, un schimb pe camera secundara de pe smartphone, ca sa le arate fanilor sai din Social Media cum asculta atent si cuminte publicul… Nici urma de unghiuri profesioniste si scenariu bine pus la punct (tocmai ce ne explica faptul ca pentru un astfel de moment trebuie sa pui la punct un scenariu detaliat, asemenea celui pentru un film sau clip).

Traian Nastase de la iSense Solutions a avut o prezentare ok, cu exceptia faptului ca tot focusul a fost pe Millenials (consumatorii de 14-18 ani). Studiul ii includea si pe cei mai “batraiori”, dar ce sa vezi – se pare ca avansarea in varsta este direct proportionala cu scaderea interesului pentru folosirea tehnologiei digitale in media. Logic, de altfel, din doua motive: cei peste 35 de ani nu sunt nativi digital si nici nu considera ca viata se termina la bariera dintre digital si analog.

Recunosc, de la panelul Digital am avut cele mai mari asteptari. Printre invitati era si o doamna de la Google si am crezut sincer ca ne va explica cate ceva legat de partea pragmatica a povestii. De fapt, dansa era doar un om in spatele unui birou, un manager de proceduri corporatiste… si cam atat. Noroc cu Orlando Nicoara care, a recunoscut fara subiect si predicat, ca banii de advertising sunt mult prea putini pentru a indestula marea de publisheri. Asadar, prea multe bloguri (maini intinse – n.r. Filantropica) care cer de mancare pentru dimeniunile ciocului publicitarilor. Iar doamna de la Google a tras concluzia fara sa fi avut acesta intentie: in panel s-a spus tot ce era de spus, si chiar si ce nu trebuia…

Ain’t life a… ?

Imparte aceasta informatie cu prietenii tai:

Aboneaza-te la Newsletter-ul BVBescu.ro si primesti gratuit E-book-ul Cum sa investesti la Bursa!

* obligatoriu
Mircea Iliescu
Sunt pe:

Mircea Iliescu

Investitor at Bursa de Valori Bucuresti
Investesc la Bursa din 2010. Din 2013 fac blogging@BVBescu.ro, unde povestesc despre greselile pe care le-am facut, strategiile pe care le-am testat si viziunea mea despre evolutia viitoare a Bursei. Promovez literatura si educatia copiilor si sunt pasionat de filatelie. Impreuna cu jumatatea mea mai buna, prestez servicii de web&social admin, webdesign, si SEO.
Mircea Iliescu
Sunt pe: